Alla inlägg under november 2007

Av eva - 23 november 2007 10:31

Nu är det den vår den svage kallar höst......

ja,  i dag kändes det verkligen som vår när jag steg in i min skog.Flera plusgrader , solen som kämpade sej i genom morgondiset  så underbart vackert ! Det enda som saknades var  lite fågelkvitter, det var spöklikt tyst ... Eftersom Per slutar tidigt i dag och tänker träna med några av vovvarna så tog jag med mej bara Leymus ut på "långrundan" de andra fick nöja sej med "rastrundan". Kändes lyxigt att bara ha Leymus lunkande i bakhasorna. Ja den här morgon blev en skön laddning för en lååååång jobbarhelg som jag har framför mej.

Trevlig helg på er alla !

Här kommer" Lumuslus" i strålglans ......



Av eva - 17 november 2007 22:06

I dag har det varit en underbar vinterdag, strålande sol och några minusgrader. Per och jag, Party och Leymus har varit på andjakt hela dagen och jag hade kameran med idag. Det blir inga "actionbilder" när man ska föra hund samtidigt men jag passade på när vi var i "väntan".


Av eva - 13 november 2007 21:32

nu är det vinter. Snön har fallit ymmigt i dag och vi ska få mer de närmaste dygnen. Jag har tagit fram vinterjackan och termobyxorna åkte på i dag när jag skulle ut med hundarna. Börjar räkna , nov, dec, jan, feb, mars....åh, det känns så långt till våren !! Skulle ta lite vinterbilder i dag men alla utom Bravo for runt som yra höns i snön så det blev ett "skojkort" på min trogne följeslagare som inte viker en mm från min sida när kameran är med ,(kamera=godis). Här kommer han som får mer och mer peronlighet ju äldre han blir !

Av eva - 10 november 2007 00:04

Nej, bara Disco som tycker att  ett kvällsbad i   nov är ett av livets höjdpunkter......

Av eva - 7 november 2007 12:09

fick jag i dag när jag drog upp persiennen. Det hade kommit lite snö !

Jag tog med mej Bravo och Party ut i skogen för lite "fotande" men det blir bara Party som blir publicerad i dag. Bravo vägrade gå längre än max en meter i från mej i rädsla för att missa någon godisbit.( Bravos betalaning för att "modella") men i dag ville jag inte ha några närbilder av Bravos alltmer grånande huvud så det fick bli Party som fotades. Han hade jätteroligt i den lilla snö som fanns på morgonen och de flesta kort hamnade han ur bild  eftersom han hade lekfnatt ! Här kommer några på en lycklig flat i skogen hemmavid :

Av eva - 1 november 2007 14:23

Disco har blivit utmanad av Sickan, Leymus och Bravo av Diezel och Party blir då utmanad av mej för han inte ska bli ledsen...


Här kommer lite egenheter :

Disco

 1. Kan ligga i sjön i timmar och bara simma , simma och simma.

Badar från isen går upp till den lägger sej

2. Tror Leymus är hans mamma, snuttar på Leymus ljumskveck när han är trött till han somnar

3.Är en explosion utomhus men märks inte innomhus

4. Har aldrig stulit någon mat eller annat ätbart från bord , bänkar osv

5.Blir jätteexalterad när han ser en lydnadsplan, kalkylerar nog

hur många springsteg man kan få in på denna gröna matta

6.Är en korthårig flat


Leymus

1. Äter allt och jag menar ALLT ! skulle sälja mej lätt för en gurkbit

2.Kan användas som servicehund, plockar upp ex spik med hörntänderna från golvet, hämtar telefonen när den ringer

3. Eftersom han äter allt, stjäl han följdakltligen också allt, från potatisskal till oxfilé´utan några som helst skrupler

4. Låter Disco "amma" honom till Disco somnar

5 Är alltid glad , även om han får skäll (det får han ganska ofta)

6.Är en kanterallhund utan att blivit lärd men äter förstås upp svampen som han hittar om man inte hinner stoppa honom

Bravo

1. Tycker halv fem på morgonen är en ypperlig tid att gå upp för att

ge honom frukost så han kan gå och lägga sej och sova sen !

2.Luktar som en sur disktrasa

3.Är en flat som inte pussas

4.Skäller aldrig

5.Kan inte dricka vatten utan att göra en hel sjö på köksgolvet

6.Tycker vi har för stort hus, det räcker med bilen

Party

1. Kan göra konster, sitta på rumpan och vinka med båda tassarna

2.Lever mesta tiden inomhus i sin älskade bur

3.Somnar i husses famn när jag klipper klorna på honom

4. Går obehindrat över rangliga broar och spänger men vägrar gå över ett

golv inomhus om man är borta någonstanns och det saknas mattor på golvet

5.Är som sin bror Disco , stjäl aldrig något ( kan bero på att han inte har något intresse för mat. är varannan dags ätare)

6.Älskar att vara med på riktig jakt men tycker dummis kan kvitta


Boysen utmanar Markattorna



.

Ovido - Quiz & Flashcards