Alla inlägg under juni 2009

Av eva - 22 juni 2009 13:56

är över och mycket av det jag tänkt göra bokstavligen regnade inne !

Jag har i alla fall hunnit med att jobba, haft trevligt med vänner och tränat lite . Vi har fått i båten i sjön så nu kan vi få lite längd på vattenmarkeringarna, toppen !


Party har fått visat att han inte bara är en duktig spårhund på pappret utan fungerar även i praktiken . Per har i Party verkligen en mångsidig jakthund.


Disco och Leymus fick nöja sig med att spåra efter pinnar i skogen och verkade nöjda med det, speciellt Leymus eftersom det vankas korv efter varje spårpinne !


Vi tränade markeringar när vi la i båten och jag passade på att ta lite kort.

Här är ett av dem :


Av eva - 17 juni 2009 22:12


samt kusin Diezel som är med på bild önskar er en härlig Midsommarhelg !


Givetvis önskar vi tvåbenta  er  detsamma !


Av eva - 12 juni 2009 09:34


och ett par dagar till framöver är det jobb som gäller, så någon speciell hundaktivitet blir det inte. Jag har börjat cykla igen med Disco efter vår vurpa och det känns ok. Ja, livet med Disco är ett fartfyllt liv, jag undar om jag kommer vänja mig vid den lugnare typen av hund igen ....


Betydligt lugnare är det att "fota" blommor ! Jag är just nu inne i en "makroperiod" ..


Till helgen är det Lydnads SM och Unghundsmästerskap, vi har vänner som startar , så lycka till  ! Jag kommer att sitta på jobbet och hålla tummarna !

Trevlig helg !


Av eva - 8 juni 2009 10:09


kom av sig och det har jag också gjort när det gäller träning, men i helgen ryckte jag upp mig! Jag la ut ett blodspår till Leymus ,han blev överlycklig när han förstod att han var den utvalde att gå spåret ! Han gjorde ett jättebra spår . Det är roligt att ha möjligheten att kunna få spåra med tre hundar , alla tre ha sitt "spårsätt" det är bara att anpassa sig därefter.


Vi har varit och hälsat på världens sötaste labbevalp, Jonny och Monika har fått hem sitt nytillskott. Vi passade på att träna lite också. Markeringar och linjetag fick bli dagens övningar. Disco hade full koll på allt , men , så kommer alltid detta men, avlämningarna är fortfarande av varierande kvalitet när han har andra hundar runt omkring sig, men det blir bättre...

Har också hunnit med att titta på en lydnadstävling och få lite inspiration, så pass mycket att jag på söndagen tränade lite lydnad och passade även på att lägga ett bruksspår till Disco , där emellan låg jag figurant åt de som tränar sök, så mycket "hund" har det varit i helgen.



Vi har beslutat att inte vara med i SM uttagningen med Disco för viltspår här i småland, tiden och motivationen räcker inte till just nu.

Kanske kommer vi igen till nästa år med Party. Han har kvalificerat sig till nästa år genom att han fick HP på ett av sina spår. Vi får se hur det blir.


Ha en trevlig vecka !




Ovido - Quiz & Flashcards