Alla inlägg under juli 2009

Av eva - 23 juli 2009 16:13



I går var jag och hälsade på Lisa, en liten goldenvalp på 9 veckor, så söt !

För mig är en goldenvalp det sötaste man kan tänka sig i valpväg ...


Av eva - 18 juli 2009 21:31

tillbringades i skogen med hundarna, vi kom ut sent på morgonpromenaden( dygnsrytmen blir ju  lite annorlunda på  semestern ). Vi träffade Hannah och Diezel i skogen ,de hade redan varit ute ett bra tag och även hunnit plocka svamp ! Diezel blev glad över att träffa sina kompisar och hade inget emot att tillsammans med sin matte göra en ny runda i skogen.


Hundarna sprang till tungorna hängde som slipsar på dem ! Leymus konstaterade att blåbären var mogna och åt förnöjt , skogen är ett paradis för Leymus just nu, mat i massor !


Jag förevigade vår skogpromenad med korten nedan :

Av eva - 13 juli 2009 18:51


fortsätter och jag ägnar mej mest åt trädgård och målning. Hundträningen är oregelbunden och sporadisk, men i dag var jag och tränade lydnad.

"Dumrutan" går framåt, rutan som jag trodde vi "hade" har vi inte alls längre, inkallning med ställande och läggande gör Disco jättebra när det finns synlig extern belöning  några meter brevid mig. Tanken är at jag ska flytta  belöningen närmare och närmare mig till jag har den i fickan.


Senare på eftermidagen var Per och jag och gjorde markeringsarbete med vovvarna. Små bågar i luften samt sumpig terräng gjorde det lite knivigt för dem i bland. Vi blev hemjagade av mygg och regn så det blev ingen längre träning för någon av de tre herrarna.

Jag har varit dålig på att ta kort på hundarna , desto mer naturkort har det blivit. Här kommer några från det Hannah och jag var på Öland samt från dagarna i Sundsvall när vi hälsade på Daniel och Anna-Lena .

Av eva - 1 juli 2009 08:09



Så kom den till slut ändå , semestern .....

Vi har lata dagar, precis som Leymus på bilden så kopplar både vi och hundarna av...


Trevlig sommar !

Ovido - Quiz & Flashcards