Alla inlägg under december 2006

Av eva - 28 december 2006 17:55

har vi gjort idag faktiskt. Först åkte vi till bruks för lydnadsträning sedan efter maten jagade jag ut Anette och Håkan i skogen . Anette la ut ett sök som vi lät hundarna gå omväxlande på. Innan det mörknade helt hann vi med någramarkeringar också. Per fixade till en ny julskinka innan han åkte till jobbet så efter vi har huggit in på den så blir det nog soffan resten av kvällen.

Oj,

Av eva - 27 december 2006 08:05

vad överraskade vi blev Per och jag i går när vi skule sätta oss att äta julmiddag tillsammans med Hannah och Marcus och det knackade på dörren. Där stod en tomte ! med julklappssäck och allt . Många tankar snurrade runt i huvudet ! Vem kunde det vara ? Tomten var tydligen mycket hundvan eftersom trots att det var sex stycken hundar hemma inte alls verkade rädd. Plötsligt kommer det två nissar och slutar upp också ! Hm, vad i hela friden !Men så kunde inte tomteparaden hålla sej längre utan slängde av sej förklädnaden och där står Frida Anette och Håkan ! Vilka vänner vi har ! Åka ända från Mariestad för att överraska oss . Aldrig hade vi väl gissat detta !Sedan visade sej att Hannah och Marcus hade en finger med i spelet också och det förklarar en del saker så här nu i efterhand. I dag på morgonen åkte Per ,Håkan ,Marcus och Kenneth för att jaga . Hannah, jag ,Anette och Frida ska åka till stan för att fika och kolla rean men först ska ett antal hundar rastas och frukost smakar väl inte helt fel nu heller.Så här såg det ut när vi hämtat oss och satte oss till bords:Ja, Anette Tomten finns verkligen !!!

Av eva - 26 december 2006 12:30

och jag har första lediga dagen på julhelgen. Först blev det en koppelpromenad med vovvarna då vi gick runt och sa god fortsättning till alla vi mötte sedan tog vi Party och Disco och gick till skogs. Per hade fixat ut blodspår i går em och nu skulle vi låta ungherrarna gå sitt första nattgamla spår. Disco ångade på som vanligt och hade inga större missar . Party var lite förvirrad och blev under en gran i början av spåret men redde ut det hela på egen hand och fixade resten av spåret hyfsat , lurade i mej i ett dike (lågskor) men klarade ut sin tappt själv så på det hela fick han godkänt också. Vi hade inte med några återgångar men det verkar inte som om det är svårigheter i spåret som fäller dom. Discos akilleshäl är nog tempot och Partys att han är ganska snar på att växla in på färskt vilt. Nu kommer julmaten fram igen för om en stund kommer Hannah och Marcus hit och avslutar julen. Det har blivit en lång jul eftersom vi började redan förra helgen ! Sedan väntar två härligt lediga dagar , en "jobbardag" och ledigt igen i tre , toppen !!Så här såg det ut i dag när Party och Disco skulle gå spår:

Av eva - 21 december 2006 18:55

hade jag lite i dag när hundarna och jag gick ut i skogen , det var frostigt på marken och is i pölarna så bryta och äta is stod högt i kurs för dom idag. Eftersom jag jobbar nu from fredag tom juldagen så hade jag ledigt i dag och har faktiskt inte bara strosat runt i skogen och knäppt bilder. Fem vilt låg i tvättstugan och väntade och framåt em så fick Party en träningsstund . Han skötte sej jättebra . Efter det så blev det ett kort lydnadspass med Disco och sen kände jag mej ganska mätt på hundträning . Jag har fått en jättestor kartong full med mat (fårfiol, ren och älg korv och en massa annat ) av min chef så nu ska jag nog sätta mej framför tv:n och smaska !

Av eva - 19 december 2006 21:46

ja, det vad det i dag när jag , Disco och Party åkte till hundklubben för att träna.Disco som vanligt superladdad så där utmanade jag ödet i dag genom att lägga honom plats med en gång för att sedan gå och gömma mej. Det gick jättebra! Party fick också vara med och träna i dag och även han fick ligga plats men med kortare avstånd och mej synlig. Party fick också göra ettans apporteringsmoment. Där ville inte Party ta apportbocken från handen bara från marken. Bilder nedan från stunden på "Bruks " i eftermiddags.

Av eva - 16 december 2006 13:38

och en hund (Disco) för att hälsa på Anna-Lena och Mara och Diva i Linköping samt att avsluta 2006 tävlingssäsong med att tävla i lydnad med Disco.Det gick bra ! Disco och jag fick vårt 1:a pris så nu kan vi kolla in 2:an nya regler !Anna-Lena och jag stupade i säng vid elva tiden och sedan på fredagen fick jag sovmorgon ända till åtta , skönt !! Fredagen fortsatte i högt tempo , ut till biltema för att byta ej utdelade julklappar ( Pers fel) jag köpte rattmuff ( en höjdare för mej) i väg till Kisa med Anna-Lena och Daniels bil för att få konstnadsförslag på en pakeringsskada, sen var det raka spåret till Hultsfred för att luncha med Daniel och kolla in hans arbetsplats och boende ( en mor vill gärna veta allt )vi plockade upp Smulan och efter det styrde vi kosan hem till O-hamn för att vi i helgen ska fira en tidig jul .

Av eva - 12 december 2006 21:05

Tomten finns , det vet jag nu..I dag i min brevlåda fanns det 3 paket, i två vad det böcker i det tredje fanns det lussekatter ! Något platta visserligen, men så gyllengula, blanka och så himelskt goda visade det sej. Av poststämpeln att döma finns tomten i skåne... Dagen förflöt och senare på kvällen när jag som bäst höll på att frisera hundarna kom det in två personer i mitt hus med en påse fullproppad med gyllengula, blanka,doftande "sjöhästar" med ett russin i var ände,tomten finns också i småland ! Tänk vad en tanke och önskan som uttalas högt kan åstadkomma! Tomten finns , det är jag övertygad om. Nu kan jag äta lussebullar och tindra i kapp med granen resten av kvällen för den står färdigklädd i hörnet bakom tv:n, att den står där beror på två saker 1. vårt vardagsrum är för litet och där står den minst i vägen . 2. belysningen är för liten och täcker bara framsidan av granen (småländsk variant).Kolla in vår kultgran som vi fick i gåva tidigt 90-tal

Av eva - 9 december 2006 13:27

Efter att ha klarat av den obligatoriska skogsrundan med vovvarna hade jag bilen från 10.00-11.30 där efter var den paxad av maken resten av dagen. Jag tog med mej Party och Disco till "Bruks" , där var det två männsikor som tillsammans tränade 1 st hund. Dom såg lite rädda ut när jag kom så jag log avväpnande och sa hej ! Då såg dom helt förskräckta ut och stirrade ännu mer. Kan det varit min 28 kg flathane som satte sräck i dom eller att jag inte fixat till mitt yttre från det jag lämnat skogen där hemma?!! Jag gick till andra sidan av planen för jag vill ju inte att folk ska bli rädda för mej !!! När jag kom tillbaka till bilen stod en man där och log och sa hej och började prata med mej och han var inte ett dugg rädd varken för mej eller Party och det trots att han aldrig träffat oss förut !!Eftersom jag inte förbrukat hela min "biltid" hann jag gå till stranden som ligger bara några hundra meter från hundklubben och ta lite bilder som kan ses här nedan.Sedan var det bara att åka hem och lämna över bilen till maken som skulle ut på manliga saker (jaga) och jag ägnade mej åt kvinnliga saker som att skura duschen , städa toan, tvätta och skriva om nonsens på min blogg....

Ovido - Quiz & Flashcards