Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Härliga höstdagar

Av eva - 27 oktober 2009 10:35


Vilken höst vi har ! Vintern känns långt borta . Här vid kusten blir det ändå inga "riktiga" vintrar så jag hoppas det dröjer innan snöblasket kommer.

Det har varit en rolig och intensiv  helg . Fredagen inledde med andjakt och efter Idol var det bara att stupa i säng för på lördagen skulle jag vara " köksa" på hundklubben när intruktörerna hade en utbildningsdag. Det tog hela dagen men det gjorde inget för jag hade möjligheten att kuna lyssna också mellan kökssysslorna. Eva Andersson heter hon som höll i utbildningsdagen. Vilket hundkunnande hon hade . Ju fler duktiga  "hundmänniskor" jag träffar ju mindre inser jag att jag kan och med duktiga "hundmänniskor" menar jag inte  att jag går efter vad de preseterar på tävligar utan hur de finner lösningar , "läser" och bemöter hundar.

Söndagen var upp tidigt för att åka och tävla lydnad i Västervik. Vi fick ett 3:e pris med oss hem, nollade rutan

(la sig utanför) samt vittringen (tog fel). Vi hade 10 -10 på gruppmomenten , supernöjd  ! Disco satt och låg som en stenstod. Jag jobbar mycket med det så det känns jättebra att det ger resultat. Vi fick nior på dumrutan, hopp/apport samt "fjärren", härligt ! I övriga moment blev det varierande poäng,som tävlingledaren sa: Du har en het hund. Ja det stämmer men känns också roligt när en av de övriga tävlade (som fick sitt championat för övrigt)

säger efter vårt program . Vilken härlig attityd din hund har , det är roligt att titta på er !

Efter det Hannah och jag virrat runt lite i Västervik ( hur kunde vi köra fel ?!!) så var det bara att hem och rasta

hundar. Per var och jagade och sköt en gris . Skönt , jag vill inte ha dom i skogen !!

Måndagen var ledig dag för både Per och mej och efter sovmorgon vad det dags för andjakt igen.  Det går i ett men eftersom både Per och jag har mycket ledig tid just nu så kan vi ägna oss åt våra friditsnöjen.

I dag har det varit en härlig skogspromenad på fm men nu är det dags att byta ut skogsmullekläderna till stadsstassen. Dags att åka och jobba.. Ha en trevlig vecka !

Disco njuter också av hösten och livet !

  


 
 
Ingen bild

Hannah

27 oktober 2009 23:37

*hmf* vaddå vi körde fel.. så som jag minns det så läste jag protokollen högt och när jag tittade upp var du inte alls på väg tillbaka på samma väg som vi kom...

Men visst jag borde vetat bättre än att släppa koncentrationen på vägen och ha blicken i ett papper ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards