Alla inlägg under maj 2009

Av eva - 25 maj 2009 13:52


En härlig början på prov/tävlingsäsongen har vi verkligen haft med våra hundar. Flera mål är uppnådda och nu siktar vi mot nya !


Per och Party har varit i farten ordentligt i spårskogen de senaste dagarna , så nu kan vi även sätta en tiltel framför Partys namn , nämnligen SVCh

Skattkammarens Party Popper.


Nu är det tävlingsfritt ett bra tag framöver för vår del, vi nöjer oss med att heja på er andra som ska ut i tävlings-och provsvängen.


Nedan en bild från prisutdelningen från SBaak öst ordinarie vilstpårsprov där Party förutom att ta ett 1:a pris även blev provbäst i öppenklass.

Med på bild är också  bl a Kenneth med sin Dacke som fick godkänt i anlagsklassen och blev provbäst av anlagshundarna ! Stort Grattis  !




Av eva - 10 maj 2009 15:45


Vårens Ostkustprov har gått av stapeln i helgen. Alltid trevligt att komma dit, så vackra marker vid havet och trevligt upplagt prov samt alla trevliga människor som arrangerar det hela. Ni är toppen !

Jag åkte dit på lördagen för att vara skrivare och hade som sagt en jättetrevlig dag i strålande väder och förmånen att få se duktiga hundar och trevliga mäniskor att spenderar dagen tillsammans med-


På söndagen var det Pers tur att åka dit först och främst för att starta Party i öppenklassen och sedan vara fuktionär. Party löste alla uppgifter galant , hade en svacka på söket vilket reslulterade i att de inte nådde allra högst upp i prisvalör, men ett 2:a pris i öppenklass är inte fy skam !


Många vänner och bekanta har startat på jaktprov i helgen , en del har jag själv kunnat se och en del har startat på prov i andra regioner.

Ingen nämnd och ingen glömd , ett stort grattis till er alla, ni har gjort bra i från er !


Nedan en vy från öppeklassen :




Av eva - 8 maj 2009 21:01



Hundarna tycker livet är toppen !

Diezel och Disco har kapplöpning till sjön , Party och Leymus jagar varandra och brottas.

Per och jag nöjer oss med  att njuta av den vackra naturen och ett underbart väder ....


Trevlig helg !

Av eva - 3 maj 2009 19:13


Helgen har verkligen varit intensiv ! Vi och främst hundarna har hållt i gång hela helgen.

I lördags startade jag och Per, Disco och Party på SSRK:s ordinarie viltspårsprov i Vimmerby. Jag gick med Disco och domaren hade inte en endaste anmärkning att skriva i Discos protokoll  ! Disco fick ett 1:a pris och blev Svensk Viltspårschampion ! Domarens kommentar till Per var : Slå det här om du kan !! Party måste ha förståt domarens ord .Han satte ned nosen i backen och lyfte den inte förrän han kom till spårslutet ! 1:a priset var klart ! Nu fick domaren huvudbry. En av hundarna skulle få Hp , men vem ?

Till slut blev det Party som han bedömde gjort ett bättre spår och vi kunde glada åka hem igen med en Svensk Vilstpårschampion (Disco) och Party med sin etta med "knorr" .

Väl hemma packade vi dummikassen i bilen och åkte ut till skärgården för att träna med våra vänner Jonny och Monika och deras vovvar. Vi hade en helt underbar eftermiddag.

Söndagmorgon var det dags igen . Den här gången var det Hannah och jag som skulle ut och tävla i Rallylydnad !  En helt okänd tävlingsgren för  mig ,men  ihärdigt studerade  på internet och några dagars intensiv träning tyckte vi att vi var mogna för att tävla.

Vi har haft superkul när vi har tränat och det var jättetrevligt att komma till Torsås Brukshundsklubb och tävla. Ett sånt härligt gäng som höll i tävlingen.

Jag startade Disco och Leymus och Hannah startade Diezel och Party.

Alla våra hundar gjorde jättebra ifrån sig och Diezel, Disco och Party blev godkända i Nybörjarklassen, att inte Leymus blev godkänd är helt och hållet  mitt fel tyda skyltarna rätt kan vara svårt i bland ...


Jag har inga bilder från Viltspårsprovet men från övriga hundkativiteter i helgen kommer här ett knippe :

Min nästan 2 veckors semester är slut och nu får jag ägna mig åt jobb några dagar och inte bara roa mig med mina hundar.

Ha en trevlig vecka !

Ovido - Quiz & Flashcards