Alla inlägg under januari 2008

Av eva - 29 januari 2008 22:34

är det hos Kennel Skattkammaren. Det är härliga Caija (Bravodotter) som ska bli mamma till våren. Lyckliga de som ska ha en valp ur den kullen.

För ca 8 år sedan var Per och jag på semester på Bornholm och Per startade Bravo i vinnarklass, provledare för provet var Preben och han köpte senare en valp i kullen Bravo /Chili. Preben och Ciaja har verkligen visat sej vara ett vinnande team och de har fått stora framgångar tillsammans .

Här är ett nytaget kort på Ciaja och faktiskt så tycker jag att hon är väldigt lik sin vackre far !

Av eva - 13 januari 2008 13:19

I dag har jag gått ett viltspår (träning) med Disco. Jag har varit lite tveksam på att gå med honom för han är väldigt intensiv i spåret.

Det var ett ökl spår (inte riktigt full längd) men med övrigt "innehåll".

Här kommer några bilder från förmiddagen.

Av eva - 7 januari 2008 17:38

Ja, det får det vara nu ! Mysandet framför tv:n med överfyllda godisskålar och chokladaskar får räcka nu, fast det regnade och är blötsnö så genomförde jag ett lydnadspass med Disco i dag. Vi tragglar på med rutan och i dag så hamnade han i mitten flertalet gånger. Han såg lika förvånad ut som jag, skam den som ger sej, någon gång måste  väl polletten trilla ned ...

Med på det mesta är han i alla fall min "bruning"...


Ovido - Quiz & Flashcards