Alla inlägg under april 2007

Av eva - 29 april 2007 20:02

i helgen  på det vi var ute på går nu att läsa på hemsidan under sidan
Noterat samt så småningom på de respektive bloggarna.


Av eva - 26 april 2007 13:26

på lydnadsplan vad det i går kväll för Disco.  Platsliggningen gick bra förutom att han fick avdrag för lyft högertass..

Sedan är det inte så mycket att orda om . Disco gjorde allt i en rasande fart med mycket, mycket motivation. DET är bra !  men, men  t o m med hoppet (säkert kort trodde jag )hoppade han tillbaka utan tillsägelse. Inkallningen med ställande  fick jag aldrig stopp på honom när han skulle stanna, rutan ställde han sig precis som förra gången mitt i fast utanför rutan, suck... lägg till detta en  "fjärr" under skall så kunde vi vara glada att det hela räckte till ett 3:e pris. Sedan sov Disco gott hela natten ,samt på tåget hem från Linköping i dag på fm ,och nu sover han vidare brevid mej på golvet  . Jag kom väl åt "avknappen " till slut. Divas lydnads debut finns snart  att läsa på markattornas blogg. Vi inväntar nästa lydnadstävling som nog blir ett par veckor framåt i alla fall ! Nu närmast i tävlingsväg blir det viltspår på söndag då Bassetklubben har sitt åriga "fasta" prov.

Av eva - 23 april 2007 22:00

var det dags för poänjakten i Trekanten söder om Kalmar. Kenneth och Zack mötte upp också . Poängjakt är annorlunda upplagt än ett WT. Här fick man själv välja svårighetsgrad. Ju svårare detsto högre kofficient att multiplicera poängen med.  Det fanns lätt, mellan samt svår att välja på.
Jag valde den lätta versionen på alla uppgifter.

Disco genomförde alla uppgifter men var slarvig i sina apporteringar och allmänt het.  Vi började med dirigering där Disco nästan knallade, sedan var det markering land och vatten och till sist ett sök, där Disco sökte av hela socknen vi befann oss i inklusive ån som rann igen om området. 119 poäng fick vi ihop.  Party och Per gjorde en bra insats på markering land och vatten där Per valde mellanversionen ,även dirigeringen gick bra . Lugn tyst och sansad är Partys signal ord , tyvärr hade motivationen dalat när söket skulle göras som sista station så där tappades det poäng, Totalt fick Per och Party 151 p. Håkan och Champo gjorde en jättebra tävling och blev 2:a totalt på 198 p.( Segraren hade 208 p).  T
Två intensiva tävlingsdagar var slut och i dag på fm vinkade jag av fam.Johansson som begav sej hemåt till Mariestad.

På onsdag blir det tävling igen för mej och Disco , lydnad i Linköping denna gång .

Jag återkommer .........


Av eva - 23 april 2007 21:45

morse åkte  Per och jag med Party och Disco till FRK:s WT i Lammhult. Där väntade redan Fam Johansson dvs Anette, Håkan ,Frida samt Tino och Champo. Per startade Party i nkl, jag Disco i nkl, Håkan Champo i nkl samt Anette Tino i elit. Jag är nöjd med Discos insats.  Discos poäng på de olika stationerna blev : sök 16 p, markering land 20 p, markering vatten 14 p, dirigering 5 p (löste han som ett sök). ( 20 p är maxpoäng på stationerna).
Partys poäng blev sök 9 p, markering land 18 p, markering vatten 10 p, dirigering 0 p ( där valde Per att skicka om Party , därav 0 p).
Håkan var nöjd med Chamo med den som fick hålla flaggan högst var Anette.

Tino och hon blev 2: a i elitklass . Bra jobbat ! Kolla in Anettes vinsthatt !!!

Sedan följde fam Johansson med till O-hamn för på söndagen var det dags för GRK:s poängjakt.

Av eva - 23 april 2007 09:50

bilder och uppdatering om vår helg  snart ,hinner inte riktigt med här just nu...


Av eva - 14 april 2007 19:26

vad det i dag på hemmaplan. Bättre förutsättningar kan man ju inte ha tyckte jag.... Det började bra med en 10:a på platsen, även att "grannen" smög i väg för att kolla vad matte gömde sej så låg Disco bara och stirrade rakt fram ( enligt rapport från Hannah) . Sedan måste någon bytt ut Disco mot någon annan för borta var min vanliga heta, kontaktsökande, glada hund och i stället hade jag fått någon sömngångare brevid mej vid sidan som gjorde sin tävling medan jag gjorde min. Lagom till hoppet var vi "ett" igen och han fick en 9:a i betyg, resten försöker jag glömma , en nolla blev det (rutan) han ställde sig i mitten fast brevid konerna så det momenetet bröt jag , 126 poäng totalt och jag har nog aldrig känt mej så långt borta från ett 1:a pris ! MEN, om ca en vecka gör vi ett nytt försök och sedan har vi ju hela sommaren på oss ..I morgon åker jag och Hannah till Mönsterås och hejar på Paula som ska starta i appellen och givetvis passar vi på att träna lite också. Dåliga resultat ska man lämna snabbt bakom sej !!!

Av eva - 8 april 2007 19:26

på att Per ska säga till att det är dags att äta så passar jag på att summera ihop Påsken så här långt :Jobbat varje dag, tränat lydnad varje dag ,ätit alldeles för mycket godis varje dag somnat i soffan varje kväll !Ser fram emot onsdag då är jag ledig igen !!Vi har varit lite hundvakt åt " Pepsan" i helgen så Party blev kär igen i" Big Mama", bortglömd blev hans andra flamma goldentjejen Hilma. NU, är maten färdig !

Av eva - 4 april 2007 15:03

av Daniel och Smulan har vi ett par dagar och givetvis är vi ute i skogen med hundarna. Smulan hittade ytterligare en del av lammet i dag på morgonen, så snart har vi väl samlat ihop alla delar.

Ovido - Quiz & Flashcards