Alla inlägg under december 2007

Av eva - 29 december 2007 18:33

 är det det som Disco redan har firat in  ?!!

eller är det den intensiva träningen som han fått utstå under min julledighet som har däckat honom så totalt .......

Av eva - 22 december 2007 10:43

"dopparedan" och jag sitter med kaffe och chokladtryffel framför datorn.

och varvar ner, det har varit mycket på jobbet den senaste vecka  och t o m i går kväll när jag satt som skönast i tvfåtöljen och var mitt inne i en film så ringde telefonen och jag fick göra en "utryckning" in till jobbet men nu är det stopp, nu är det fem dagars ledighet framför mej !


Per har åkt på rådjursjakt och jag tänker åka en sväng till klubben och träna lite(rutan är ett hjärnspöke som inte lämnar mej någon ro). När Per kommit hem ska vi åka och fika hos Hannah och sedan ska jag dra med mej Per för att se ett midvinterspel i mörker ( de hedniska rötterna kallar).

Jag tänkte ta lite kort på Party i dag på morgonrundan men Bravo kan inte förstå varför andra ska vara med på bild när HAN modellen finns på plats

så det blir inte alltid som man tänkt sej ....

 En God Jul önskar vi och "boysen" alla bloggare därute i cyberrymden,

vi drar oss tillbaka ett par dagar med julmat , fika , tvtittande och givetsvis

lite träning.  Ha det gott ! 


Av eva - 14 december 2007 08:38


Kollade Oskarshamns Tidnigen nu på morgonen och visst fanns Disco med på bild !


Kolla in på länken nedan:

Trevlig helg alla,för mej själv är det arbete som gäller men jag kan ju ha en trevlig helg i alla fall !


http://www.barometern.se/nyheter/oskarshamn/fnissig-luciakroning(374009).gm#articleimage-popup







Av eva - 13 december 2007 20:42

I dag hade jag tänkt gå upp tidigt för att titta på Lucia på TV, sitta med min temugg tillbakalutad mot Luddefårskinn och bara njuta av vacker sång och att jag hade en ledig dag framför mej, men när klockan ringde strax innan halv sju så sträcktes armen automatiskt ut och nästa gång jag tittade på klockan vad den kvart i åtta ! Fast jag har fått mitt Luciabehov tillgodosett genom att Hannah och jag , Diezel och Disco gick med i stadens Luciatåg. Brukshundklubben bildade efterfölje till Lucian och hennes tärnor.  Sedan var det fika i klubbstugan och godispåsar till vovvarna .

Disco är lite mallig förresten , Lucian och tärnorna tyckte Disco var bedårande i sin  "lusseklänning" och ville kela och klappa honom.

Det hade Disco inget emot förstås utan delade frikostigt ut pussar till höger och vänster.

Tidningsfotografen tyckte det var ett bra fototillfälle och plåtade Discos pusskalas, så vi får se om " Diskan" är i tidningen i morgon .

Kolla in Disco i  "lussestass"  :


Av eva - 10 december 2007 07:50

I fredags åkte Per och jag till Skåne för att hälsa på våra goda vänner Karin

Anders och Oliver. Karin  är även Party och Discos uppfödare.  Det regnade oavbrutet hela vägen och på radion sa de att det skulle bli regn hela helgen, men vädergurun Karin spådde sol under lördagen och tänk hon fick rätt !

När vi satte oss i bilen på lördagmorgonen för att åka ut på den skånska landsbygden sken solen !!

Vi skulle nämnligen få föja med på en jaktdag på ett av ställena där Karin apporterar med sina hundar. Per och jag hade med oss Disco och Party och jag undrade vad jag hade givit mej in på när jag såg dessa stora fält där vi skulle vara. Party var jag inte orolig  för att han skulle fixa det men Disco  ? Skulle han försvinna som en brun prick i fjärran efter någon löpande hare ??

Disco som bara varit med på en minijakt med husse och apporterat 1 st and , vad hade vi gett oss in på ?!!! PÅ fm gick jag , Per och våra hundar i drevet, vi skulle försöka hålla tätt så hararna inte smet mellan oss, det var inte så lätt för det fanns harar överallt ! Party fick där apportera sin första hare, han hade lite problem först att balansera den tunga kroppen i munnen men in till husse kom den  !Sedan var det lunch , där vi alla , jägare , gäster och appotörer blev bjudna på jultallrik ( hemma hos en greve , måste bara skriva det för jag brukar inte bli hembjuden till blåblodiga i vanliga fall, fick även en kram av denna greve efter dagens slut ).


Nu var det dags att ge sej ut på betfälten igen för att apportera vidare, nu blev jag och Disco ställda mitt ute på ett betfält, man såg alla,  apportörer som skyttar.  Helt olikt den jakt vi är vana vid där alla står gömda. Nu skulle Disco apportera  ! Lite "skönhetsfel " men in kom både änder och fasaner och även det som var "vingat".

Efter  "efterapporering" och fikapaus vad det dags för kvällssträck. Här kände jag mej mer hemma för här satt man gömd runt en damm och skickade mestadeles hundarna i vattnet.  Disco fick en apport i dammen och för honom  vad det största lycka att få kasta sej i där i det kalla vattnet !


Nu var jaktdagen slut och trötta och nöjda åkte vi tillbaka  hem till Karin där Anders hade fixat en helt underbar middag,  en slags pizzapajomellett, supergod ! N u var det soffan som gällde resten av kvällen och summering av dagens händelser.

Söndagmorgon blev det sovmorgon och efter frukost åkte vi ut för att träna med vovvarna även i då höll sej regnet borta. Karin måste slutit något avtal med de högre makterna.... Efter lunch packade vi in i bilen för hemfärd och se, då kom regnet tillbaka  och resan slutade som den började med regn hela vägen hem !


Tack Karin och Anders för en underbart rolig och trevlig helg och modigt Karin att våga ta med mej och Disco på dessa skånska vidder  !och tusen tack för den specialkomponerade matmenyn enkom för mej  !!!


Här kommer några bilder från lördagen:


Av eva - 2 december 2007 18:54

Vi har firat jul i helgen, dvs säga den första julen, så julklappsutdelning och julbord har vi redan gjort en omgång  ! Daniel och Anna-Lena har varit hemma därav detta tidiga julfirande. Faktiskt så kändes det som jul , det vara bara att Kalle Anka inte hördes i bakgrunden . Det har inte blivit någon hundträning i helgen men jag och Hannah har varit på ett föredrag om hundars mentalitet, drifter och dressyrlära som fd polishundförare Lars Neij höll, så jag har inte bara suttit och lassat in mat och öppnat paket .


Jag tänkte att jag skulle tagit mycket kort på "markattorna" men det blev inte så mycket av det heller men några nytagna kort blev det :


Ovido - Quiz & Flashcards