Direktlänk till inlägg 25 mars 2007

I dag

Av eva - 25 mars 2007 17:58

så har jag haft en riktig "hunddag" men det är helt ok när solen skiner. Party och Leymus har fått hämta markeringar i sjön (premiär för i år) ingen av dom verkade tycka att det var för kallt , för båda två plumsade i så glatt. Disco fick en genomkörare på fm i apportering, några dåliga avlämningar och något upphetsad stundtals men vilken arbetslust han har den hunden ! Första gången någon annan än vi själva kastar åt honom samt att det var första gången han tränade med en för honom okänd hund.Efter det åkte jag hem och gräddade våfflor åt mej och "boysen" och sedan tog jag Bravo och Disco med till lydnadsplan. Körde alla momenten i tvåan med Disco medan Bravo låg och tittade på tuggandes på ett tuggben.Discos lydnadsmoment för dagen hade denna status :Platsliggning : något orolig ("bytte" skinka ett par gånger)Fria följet: väldigt alert men höll positionen nästan hela tiden, raka sättandenLiggande under gång :Snyggt , snabbt och raktInkallning med ställande : Stannar för sent, kunde ta det lite lugnare.Rutan : Jättebra !Apporteringen : Något slarvigt upptag, men fin avlämning.Hoppet : Jättebra !Fjärren : Tredje förflyttningen skäller han och gör sen raskt några "egna "växlingar .Ja, mycket frisk luft har det blivit i dag så nu har jag fyra nöjda vovvar som ligger och sover i tvättstugan.Nedan Bravo och Disco passade på att ta ett vårdopp i diket på "Bruks".

 
 
Ingen bild

Camilla och Nitro

26 mars 2007 11:02

Hejsan
Låter som du haft en toppendag. Tack så hemskt mycket för gratulationen. Det känns verkligen skönt att ha kommit ett steg närmare färdig räddningshund. ha det gott.
Kram Camilla och Nitro

 
Ingen bild

Anna-Lena

26 mars 2007 23:15

Vilken underbar dag du verkar ha haft! Både fint väder och duttiga pojkar. Häftigt vad duktig Disco blivit, det var inte så länge sedan han inte kunde rutan eller inkallning med ställande överhuvudtaget. Jag är så avundsjuk ! :) Ha en fortsatt bra vecka.

Ps. Mara och Diva är anmälda till tävlingarna nu. Ds.

Kram från flickorna i Linköping

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards