Direktlänk till inlägg 14 april 2007

Lydnadstävling

Av eva - 14 april 2007 19:26

vad det i dag på hemmaplan. Bättre förutsättningar kan man ju inte ha tyckte jag.... Det började bra med en 10:a på platsen, även att "grannen" smög i väg för att kolla vad matte gömde sej så låg Disco bara och stirrade rakt fram ( enligt rapport från Hannah) . Sedan måste någon bytt ut Disco mot någon annan för borta var min vanliga heta, kontaktsökande, glada hund och i stället hade jag fått någon sömngångare brevid mej vid sidan som gjorde sin tävling medan jag gjorde min. Lagom till hoppet var vi "ett" igen och han fick en 9:a i betyg, resten försöker jag glömma , en nolla blev det (rutan) han ställde sig i mitten fast brevid konerna så det momenetet bröt jag , 126 poäng totalt och jag har nog aldrig känt mej så långt borta från ett 1:a pris ! MEN, om ca en vecka gör vi ett nytt försök och sedan har vi ju hela sommaren på oss ..I morgon åker jag och Hannah till Mönsterås och hejar på Paula som ska starta i appellen och givetvis passar vi på att träna lite också. Dåliga resultat ska man lämna snabbt bakom sej !!!

 
 
Babbi & Lycka

Babbi & Lycka

14 april 2007 20:57

Ja, det är rätt inställning Eva. Lägg det som var dåligt bakom er, och blicka framåt! Ta dock med dig de bra delarna, OCH du är en erfarenhet rikare;)
Vi har tränat jakt med vilt HELA dagen i Karlsborg. SÅ kul, men man blir lite mör... Vi har anmält till två jaktprov i maj...håll tummarna!
Kram på er!

http://www.nogg.se/flatcoated

 
Reneth

Reneth

15 april 2007 09:01

Såg er i går en kortis. Hade utfört uppdraget att köpa näsdroppar till tävlingssekreteraren. Såg lite av eliten och vände sedan hemåt igen. Det är bara att ta nya tag. Vissa av momenten var ju kanonbra

http://www.svenssonstassavtryck.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards