Direktlänk till inlägg 26 april 2007

Urladdning

Av eva - 26 april 2007 13:26

på lydnadsplan vad det i går kväll för Disco.  Platsliggningen gick bra förutom att han fick avdrag för lyft högertass..

Sedan är det inte så mycket att orda om . Disco gjorde allt i en rasande fart med mycket, mycket motivation. DET är bra !  men, men  t o m med hoppet (säkert kort trodde jag )hoppade han tillbaka utan tillsägelse. Inkallningen med ställande  fick jag aldrig stopp på honom när han skulle stanna, rutan ställde han sig precis som förra gången mitt i fast utanför rutan, suck... lägg till detta en  "fjärr" under skall så kunde vi vara glada att det hela räckte till ett 3:e pris. Sedan sov Disco gott hela natten ,samt på tåget hem från Linköping i dag på fm ,och nu sover han vidare brevid mej på golvet  . Jag kom väl åt "avknappen " till slut. Divas lydnads debut finns snart  att läsa på markattornas blogg. Vi inväntar nästa lydnadstävling som nog blir ett par veckor framåt i alla fall ! Nu närmast i tävlingsväg blir det viltspår på söndag då Bassetklubben har sitt åriga "fasta" prov.

 
 
Ingen bild

Camilla och Nitro

27 april 2007 08:06

Hejsan
Läste just om tävlingen, skönt att Disco fått tillbaka sin energi på lydnadsplanen, nästa gång kommer det att gå vägen. Ha det gott!
Kramar Camilla och Nitro

 
Reneth

Reneth

28 april 2007 11:29

Tack för infon om poängjakter med mera. Försöker nu klura ut lite hur det går till. Det verkar i alla fall roligt.
Bra att platsliggningen gick fint och det är bara att ge sig på det igen. Här har vi fått ett problem på grund av att jag är för sen av mig. Får inte ner godiset snabbt nog. Sitt betyder nu får 4 månaders valpen. Sitt hoppa upp så långt upp mot mattes skuldra som det bara går och sitt ner igen för att sitta stilla tills godis äntligen kommer

http://www.svenssonstassavtryck.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards