Direktlänk till inlägg 6 maj 2007

MH Test

Av eva - 6 maj 2007 11:32

genomförde Party och Disco i går.  Jag är jättenöjd med deras sätt att
hanterar "farorna" som dök upp under testets gång. Ingen av dom ville springa efter lilla bytet ( kan stadgeövningarna gett resultat) ingen av dem övverreagerarde på syn eller hörselskrämslorna och ingen av dom hade några som helst kvarstående rädslor utan var helt oberörda och undersökte genast farorna. Party visade stort mod och försökte hålla spökena på avstånd ( fast rumpan och svansen visade jag är JÄTTESNÄLL men försvarar matte så gott jag förmår). Disco verkade tycka att husse kunde klara spökena själv och var nog mest bekymrad över var testledaren var med sin lekknut.Party fick en 2:a på skotten för att han släppte lekknuten på första skottet . Disco fick en 1:a , han hängde i knuten som en terrier.

Trots att Party och Disco är så olika i temprament så visade dom upp en stor likhet i hur de genomförde testet. Det som förvånade mej var att Party agerade tuffare än vad jag förväntat mej samt att Disco inte stressade upp sej det minsta utan var helt lugn hela tiden.


Nedan bilder från dagen :



 
 
Reneth

Reneth

6 maj 2007 22:59

Kul att det gick fint för er på era MH.
Själva gjorde vi Kristinebergs centrum osäkra kände jag sedan. Först genomförde vi en lagom lång och bra agilityuppvisning. Ja inte jag då, jag bara speakade. Sedan gick vi en sväng innan vi skulle köra den andra uppvisningen. När jag kommer tillbaka sitter det fyra barn på nocken till A-hindret och jag trodde att hjärtat skulle flyga ur bröstet på mig och jag som går så fort.... Nu fick jag lyckligt ner de små och vilken tur att vi hade vårt nya A-hinder som visade sig vara stabilt och bra på alla sätt

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Ingen bild

Anna-Lena

7 maj 2007 22:07

Vilka duktiga pojkar. Det är verkligen spännande med MH-test eftersom inte hundarna reagerar som man förväntar sig. Det ska bli superkul att läsa resultaten sen.

Kram Kram från flickorna i Linköping

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards