Alla inlägg den 9 september 2007

Av eva - 9 september 2007 18:07

har jag tagit del av från min soffa under helgen. Jag har åkt på en dunderförkylning och det som skulle bli hösten trädgårdshelg hemma hos oss har blivit mest Pers trädgårdshelg. Något sammanbiten har han stått ute i regnet och grävt upp och ner buskar och häck varefter jag snörvlade har stuckit ut huvudet och pekat vad jag vill ha gjort. Fast nu har han fått ledigt och tagit med Party för att jaga änder.

Jag har inte gjort någon nytta alls utan hållt mej uppdaterad per telefon och dator om vad som hänt "därute". Kan tala om att hösten kommit till Sundsvall och  att Anna-Lena tränar för fullt ( telefon med Daniel) att det är kanonväder på Azorerna och att man kan simma med delfiner i Atlanten (sms från Hannah). Mocca har tagit sin andra 1:a i elitklass B-prov (mail från Ann). Karin har hämtat hem Grappa och Fleece från deras kärlekssemester i Östergötland ( telefon med Karin).Två härliga kombinationer som  verkligen lockar, men med fyra fyrbenta redan så är det inte att tänka på , tyvärr !!

Grappa är barnbarn till Bravo och Diezels kullsyster, denna härliga arbetsamma kull som är meriterade i många grenar. Fleece , lite favorit hos mej eftersom hon är så självklar, bara gör det hon ska , lika duktig på B-prov som A-prov för att inte tala om vilken klippa hon är på de praktiska jakterna ! På tal om praktiska  jakter, fick precis telefon från Per att det flyger mycket änder i kväll och Party har fullt upp. Bravo sover gott i tvättstugan, han har haltat i dag igen och med vemod är det bara att konstatera att han nog har lämnat över sin plats till Party som husses jaktkompis och jag kan glatt konstatera att Disco nu blivit "min" .

Ja, tänk att det blev tvärtom  som det var tänkt från början när vi valde våra valpar. Jag ville ha en liten, lugn svart och Per en kraftig , brun med tryck i. Vi fick verkligen precis det också ! bara det att det visade sej efter något år passa sej bättre att vi bytte hundar med varandra ! Men vad spelar det för roll , de ingår ju i samma familj !

Kollade valpkorten på Party och Disco , vad tiden går fort !

Här kan du läsa mer om Grappa och Fleece kommande valpkullar :

http://web.telia.com/~u40000083/

Ovido - Quiz & Flashcards