Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

Sköna dagar

Av eva - 7 maj 2008 21:43

har jag haft , sammanlagt en ledighet på 11 dagar ! Lagom länge att man hinner koppla av och känna att man verkligen är ledig. Per har också varit ledig och jag har fått min efterlängtade  nya häck satt ! nu är det bara plattorna som fattas på uteplatsen som ska dit så har alla mina önskningar gått i uppfyllelse !


Daniel och Anna-Lena har varit här under min ledighet och de hade Diva och Smulan med sig. Mara blev kvar i Sundsvall denna gång . Vi har hunnit med lite lydnadsträning och skogpromenader förstås och så har Daniel och jag  varit på konstutställning. Tur att Daniel har koll på vad som händer  här hemma ! Diva  det lilla charmtrollet kollrade bort våra hanar helt. ( Inte Bravo kanske för han fortsätter sitt liv numera oberoende vad som händer runt omrking ). Disco blev en perfekt lekkamrat till Diva att springa i kapp med, Party blev hennes pojkvän ( Party var helt betagen) och Leymus blev hennes trogne slav som var fullt övertygade om att Diva var en jättehund som man skulle lyda och leka med enligt Divas lagar.


Facinerande att se vilket spel det är hundar emellan !

Dagarna går fort när man har roligt och visps så hade ungdomarna dragit norr ut igen .Usch, så tomt det blev !

Det var svårt att fånga hundarna på bild denna gång men här är några bilder i alla fall :


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards