Direktlänk till inlägg 11 september 2008

En ledig dag

Av eva - 11 september 2008 20:39

har jag haft idag, känns lyxigt mitt i vardagen !

När jag drog upp rullgardinen vad det bara att konstatera att det spöregnade ! Jag hade lag ut ett blodspår  åt Disco i går så det var bara att knata ut. Han löste alla klurigheter jättebra om än i något högt tempo...

Ett hundliv är kort resonerar nog Disco , det gäller att hinna  med mycket på en dag ( och det gjorde vi i dag).

Nu vad det dags för de andra att få komma ut i skogen , våra egna plus "DagisDiezel" fick rasa runt i skogen i hällande regn , fast regnet bekymrade inte dem förstås...

Ett ganska trött och nöjt gäng som la sig till ro när vi kom hem. Nu vad det dags för lite hushållsnära tjänster samt handla för helgen och då när jag var inne slutade det förstås att regna !

På eftermiddagen tog jag med mej Disco och Leymus för att åka till"Bruks" samt att träffa min "mentor" Anna som försöker få lite ordning på mej och Disco i tävlingslydnaden. I dag vad det inte någon av våra bättre dagar, Disco var het och jag seg.... inte någon bra kombination och så regnade det förstås !

Efter avslutat träningspass åkte jag direkt till sjön för att ge Leymus ett motionspass ( han ska orka med andjakterna). Eftersom jag inte kastar så långt blev det långa sträckor på land och korta i vattnet, inga konstigheter bara motion.  Disco fick också några apporter men där stramade jag upp det lite och la till lite fotgående mellan kast och hämtning. Sedan blev det en liten skogspromenad och givetvis allt detta i ihållande regn ! (men min nya regnjacka är bra, blev verkligen  testad).


När jag kom hem hade Per kommit hem och hunnit rastat de andra hundarna och väntade bara på att jag skulle komma tillbaka med bilen så han kunde åka i väg . Nu vad det bara för mej att ge de fyrfota mat och njuta av resten av min lediga dag som nu blivit kväll. Med Disco ihoprullad vid mina fötter sitter jag vid datorn och hör hur regnet slår mot fönsterbläcket... Tänk så skönt det kan vara när det regnar och man sitter inne  i stugvärmen !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards