Alla inlägg den 21 december 2008

Av eva - 21 december 2008 17:52


kom tillbaka idag ! Hel otroligt vad världen förändras när den träffas av lite solstrålar ! På fm  gick jag ett viltspår med Party som Per gick ut igår.

I dag var Party slarvig och följde inte spåret särskilt noga. Han hade flera ringingar och genade en del men han hittade spårslutet utan hjälp ialla fall.


Nu när solen kom tillbaka kom även min träningslust för lydnad tillbaka !

Disco var överlycklig förstås, lite väl lycklig stundtals .. det är bara att konstatera, den hunden ska inte ha några träningsuppehåll. Det var mycket uppdämd energi som skulle ut !

Vår Brukshundklubb ligger nära havet och jag och Disco gick dit för att se om där var några vinterbadare. Vi hade tur, det var tomt där så Disco fick rasa runt där ett tag.

Sedan var det dags för midvintervandringen som jag lockat med Hannah att följa med på idag. Efter att ha stått och frysit en timme runt en" pytteld"

och lyssnat på historier om hur det var förr var det ganska skönt att komma tillbaka till nutid och hälsa ljusets återkomst med att nyttja elektriciteten

i alla varianter när jag kom hem !


Ovido - Quiz & Flashcards