Alla inlägg den 13 april 2008

Av eva - 13 april 2008 13:06

Tävling i dagarna två har det varit i helgen, I lördags startade jag Disco för första gången i lydnasklass III och det blev ett 2:a pris på 230 poäng. Vi hade inga nollor och min vilde brunig höll mestadeles alla fyra tassar i marken samtidigt. Hannah och Diezel blev uppflyttade till elit , underbart !

Vilket fritt följ de har ! Härligt att se !

I dag har jag startat Disco i appell spår men bröt efter ett dåligt spår, 1 pinne plus spår slut fick vi med oss hem men Disco spårade efter annat än mina fotsulor så jag besämde mej för att strunta i lydnadsdelen och åka hem istället. Det blir ett nytt försök till hösten.

Nära och kära , vänner och bekanta har varit ute på prov/tävlingar i helgen, resultaten kan du läsa på länkarna :

Skattkammarens kennel

Oskarshamn Brukshundklubb 

 Mönsterås Brukshundklubb    resultat kommer


Grattis till er som det gick bra för och för er som inte nådde ända fram det kommer nya tävlingar och prov. Bättre att lyssna till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge (" visdomens" röst har talat).

Nedan "lydnadskusinerna "




Ovido - Quiz & Flashcards