Direktlänk till inlägg 30 september 2007

Hösthelg

Av eva - 30 september 2007 20:18

med fam. Johansson , dvs Anette, Håkan och Frida , ja , och Tino och Champo också förstås tillhör ju familjen.  Eftersom de kom tidigt i fredags åkte Per , Anette och Håkan ut för att passa änder. Tino och Champo blev dom "utvalda" att följa med på jakten och Champo var nog nöjd för de blev han som fick hämta de änder som skjöts. Det blåste rejält ute vid havet och  Frida och jag var helt tillfreds med att vara hemma i stället.


På lördagfm var vi och tittade när Hannah och Diezel tävlade lydnad, ett ynka poäng fattades för uppflyttningen ! Efter det var det hem igen för att packa väskan med dummisar för en träningsstund och sedan gav sej våra gäster och Per återigen ut för att passa änder.  Söndagen var vi ganska trötta och tog verkligen sovmorgon, skönt att inte behöva gå upp så tidigt ! Men hundarna behöver ju sitt och efter frukost tog vi alla hundar på koppelpromenad och gick det vi kallar "Skjutebanerundan" numera omdöpt till "Gresarundan" av Mariestadsborna. Ett kort träningspass hann vi med på söndagen innan den blå volvon styrde mot Värnen igen.  Per åkte och jobbade , jag hade fyra hundar och rasta och plötsligt var även söndagen slut...

 
 
Ingen bild

Anna-Lena

1 oktober 2007 13:51

Vilken ansträngande helg, jag blir helt trött av att höra allt ni hann med. Men det låter jättekul :) Vilka fina bilder du tog, masterfotografen, speciellt kul är kortet där Per och Håkan pekar åt olika håll. Inte är det väl konstigt att hundarna blir fundersamma när inte ens människorna är överrens.

Det ska bli kul att träffas i helgen, det blir bara två löptikar varav en höglöpande (Diva). Mara har som tur hunnit gå ut ur höglöpen tills då annars hade det blivit jobbigt värre. Men vi har ju gjort det förut så vi kan nog göra det igen!

Kram

 
Reneth

Reneth

2 oktober 2007 17:13

Jag hade en lugn lördag, satt alldeles stilla som speaker i Nybro.. Synd på den ynka poängen, men den kommer.
Söndagen hade vi som tur var inga tävlingar det regnade och regnade medan vi vandrade torra på IKEA. Simon behövde mera möbler till sin lägenhet. Fast helgen försvann även här snabbt som en avlöning

http://www.svenssonstassavtryck.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards