Alla inlägg den 28 januari 2007

Av eva - 28 januari 2007 15:55

bara händer det.... Per tackade nej till rådjursjakt för att följa med mej på shopping i Kalmar! Fast han ångrade sej nog lite när han fick höra att det skjutits både älg och rådjur. Marcus sköt en fin bock och hade korn på en älg också. På söndagen var ordningen återställd och Per åkte ut med bössa och ryggsäck till skogs. Jag gick också till skogs fast med Leymus och Party. Eftersom det jagas även i" min" skog denna helg så höll jag mej på ett begränsat område. Jag stack ned "dummisar" i snön som vovvarna omväxlade fick hämta, så fick de springa av sej utan att härja runt för vidlyftigt. På vägen hem envisades Party med och vilja lämna av (vad jag trodde först, äcklig, gul, frusen hästbajs), men se, det vad det INTE. Han hade hittat en ihjälfrusen liten Gulfink och var mycket stolt över sitt fynd ! Vi hoppade över viltparaden , men eftersom kameran fanns med i skogen så blev det ett kort i alla fall!

Ovido - Quiz & Flashcards