Direktlänk till inlägg 8 oktober 2007

Sundsvall

Av eva - 8 oktober 2007 19:34

Vi har varit i Sundsvall och hälsat på Daniel och Anna-Lena  ( och tjejerna förstås).Per har ju redan varit hos dom en sväng, men för mej var det första gången. Vi kom upp så tidigt att vi hann hälsa på Daniel på jobbet och se hur han hade det där. Hans arbetsplats ligger verkligen fint vi hamnen inne i två glasöverbyggda bygnader som används som hamnmagasin någon gång på 1700-1800 talet tror jag.

På lördag fm tog vi alla sju hundar och gick skogspromenad, Sundsvall är omringat av höga berg och var man än  gick så vad det uppför !

Anna-Lena skulle visa mej grunderna i rapport och dagens uppgift var att visa mej och Disco hur det gick till. Disco tyckte det var toppen att få sträcka ut för fullt . Anna-Lena la upp det hela kanon genom att stegra övningarna efter hand. Först lät hon Mara springa till Daniel och när Mara var halvägs släppte vi Disco som skulle till Per . Allt eftersom så släppte vi Disco senare och senare och till slut släpptes han inte förrän Mara var ur sikte. Jag tror att rapport skulle passa Disco bra, synd bara att det är så få tävlingar här på "ostkanten".

På lördag em skulle Per och Daniel gå på hockey och jag och Anna-Lena gick på "stadsvandring" med Party och Disco . Sundsvalls innerstad är full av gamla vackra byggnader som var jättefint underhållna. Överallt stod det drakar utplacerade, där hade Sundsvallsborna lite delad uppfatting om  det passade in i en så övrigt gammal välbevard miljö. Jag och Anna-Lena tyckte dom var fina ialla fall och Anna-Lena , Party och Disco blev fotade

vid några av dom.

Resten av helgen slappade vi bara och på söndag lämnade vi Daniel och

Anna-Lena att städa samt renovera sitt hem efter vårt besök !


Jag hade sönder en köksstol, lyckades slita bort armstöd samt ryggstöd !Party lyckades trassla in sej i ett draperi i köket och på något konstigt sätt

fick han hela gardinuppsättningen med stång och allt att rasa ner på det just dukade frukostbordet och slå sönder det mesta på bordet samt att glassplitter förstörde en hel del av maten . Leymus hade bara sekunderna innan stulit osten som Anna-Lena satte fram på bordet, så från ett vackert inbjudande frukostbord var steget inte långt till total förödelse !

På golven hade vi lämnat minst en hund kvar såg det ut som och jag tyckte nog att Daniel och Anna-Lena såg lite lättade ut när vi packade in oss i bilen och styrde söderut igen !

Tack för en toppenhelg ! och att ni är så tålmodiga med oss "gamlingar" med våra fyra yrväder .....

(Jag har fått ett roligt samtal : tre bruna Bravodöttrar (Inca, Mocca,Speja)

startade B-prov elitklass i Örebro i lördags, alla fick var sitt 2:a pris !

Grattis och bra jobbat med era hundar !)

 
 
Babbi & Lycka

Babbi & Lycka

9 oktober 2007 08:28

Hej på er!
Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Rapport verkar helt klart jättekul, det är något som jag skulle vilja prova på :)
Jag skrattade så jag spillde kaffe över tangentbordet, när jag läste om hur ni lämnade Daniel & Anna-Lenas hem :)
Ha det så gott i höstvädret! Här skiner solen för fullt. Mina killar är i skolan & jag är ledig. Så nu ska jag och Lycka ut i skogen!!!
GRATTIS också till Bravo-döttrarnas fina framgångar i jaktskogen!
Kram

http://www.lycka.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards