Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Lurad

Av eva - 29 april 2008 23:19

Ja, det har jag verkligen blivit .


Jag hade tänkt låta mitt 50-årsfirande  passerar obemärkt förbi och endast fira i hemmets lugna vrå tillsammans med familjen. Det blev annorlunda ...

I fredags innan jag gick från jobbet hade mina rara jobbarkompisar samlat hela styrkan och fixat med fika och blomster ! Rart av dem !


Nu väntade en hel veckas ledighet på mej, härligt! Per skulle ta med mej på en resa ut i det blå fredag-söndag och jag visste inte vart. Det var ämnat som en resa för mej men jag tyckte det mer var något för Per då han talade om att han skulle passa på att köpa ett nytt gevär och samtidigt ägna mycket tid att skjuta in det i en sk. skjutsimulator. Dessutom tyckte han att jag skulle passa på och skjuta och prova bössor för det kunde ju vara en bra 50-års present att få ett hagelgevär ! Jag som varken jagar eller har utryckt någon önskan om att börja heller tyckte det var mycket konstigt.

Jag ville inte ha något gevär i present och helst inte tillbringa ett veckoslut

tittandes när Per skjuter in gevär !

Något upprörd lättade jag mitt hjärta för Anette och Karin i telefon om hur dåligt min man tydligen kände mej!

Fredag em styrde Per bilen med mej, Disco och Party söderut. Vi åkte kustvägen genom Blekinge (min barndoms vagga) och fortsatte till Hörby där det blev ett stopp hos Teba. Något i min smak i alla fall tänkte jag och gick in för att handla hundsaker. Nu var vi inte så långt från Malmö och jag blev lite misstänksam på att Karin och Anders var inblandade på någort sätt.

Icke försäkrade Per , men eftersom vi ska passera Malmö innan vi når vårt mål så kan jag medan du handlar färdigt ringa till Karin och kolla om de är hemma så kan vi kolla valparna och få en kopp kaffe. ( Borde förstått då).

Jo,  de skulle vara hemma när vi kom så det passade så bra så.

Eftersom Håkan, Anette och Frida var på väg till Vårgåda för att starta på WT och ställa ut passade jag på att ringa till Anette innan vi kom fram till Malmö. De hade kommit fram till Vårgåda och hade det så bra så. Vi pratade en stund och sedan lovade jag ringa när vi kommit fram till för mej det hemliga resmålet. Framme i Malmö tog Karin, Anders och Oliver som vanligt emot oss med öppna armar och där var det fler som öppnade famnen,,,

Uthoppandes ur hallsmygen kommer hela fam. Johansson, dvs Håkan, Anette och Frida !!!   Vilken övveraskning !

Nu följde en helt underbar helg, allt ordnat i minsta deltalj för att passa mej. Ett fullspäckat schema som bla innehöll shopping i Malmö, en helt underbar eftermiddag i Skanör/Falsterbo där vi varavde strandpromenaden med lite hundträning, jag fick komma ut i Malmös nattliv och jag fick en privatlektion i lydnad av Håkan Swärd ( ligger just nu på 5:e plats på kvallistan i SM lydnad). Allt detta och mer hade de ordnat för att jag skulle få ett oförglömligt minne och det har jag verkligen fått !
Tack ni underbara vänner som tillsammans med Per fixat allt detta !

Ni är guld värda !


Mellan alla aktiviteter och skrattsalvor fick jag lite bilder tagna, här kommer några av dem :


 
 
Babbi & Lycka

Babbi & Lycka

30 april 2008 20:48

Först..~JÄTTEGRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN~
Vilken härlig helg! Underbart med goa vänner som vet vad man tycker om ;)
Ha en härlig helg!

http://www.lycka.cybersite.se

 
Ingen bild

Anna-Lena

1 maj 2008 13:14

Hihihi, att man kan vara så godtrogen (på ett bra sätt) när man fyller 50 år. UNDERBART, men det kanske är dags att förstå verkligheten, människor både luras och ljuger... :)
Kram och grattis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards