Alla inlägg den 9 mars 2009

Av eva - 9 mars 2009 16:00



Säger vi i dag till vår två Skattkammarhundar Party och Disco !

För 4 år sedan på dagen föddes dessa två bröder (och några fler) på den skånska slätten .  Per och jag bestämde raskt att ta med två av dem till de småländska skogarna.

Varsin skulle vi välja ut. Per ville ha en brun med lite" tryck "i och jag ville ha den minsta svarta.... Nöjda med våra val av valpar började vi träna dem, i bland tillsammans och ibland var och en för sig men efter ett år cirka började vi snegla på varandras hundar.... kanske borde det vara bättre om... sagt och gjort ,vi bytte och nu har jag en brun virvelvind( stundtals )vid min sida ( inte för inte heter han Hot Stuff) och Per har brevid sina långa ben en liten svart "bordssmällare " (Party Popper ).

Så fick de rätt matte och husse till slut och levde lyckliga i alla sina dagar .. 


Ja, det får vi hoppas att våra "fyrverkeripjäser" har ett långt liv framför sig innan de "brinner ut" !


Grattis "Grabbarna Grus" och övriga "fyrverkerier" !

Tur att jag blev påmind om er födelsedag  ni kunde nästan blivit utan tårta...


Ovido - Quiz & Flashcards