Direktlänk till inlägg 1 januari 2007

Åh, Åh

Av eva - 1 januari 2007 16:27

vad det är skönt att va vaken slänga med truten och vicka på baken ... Party måste ha hört min julklappsskiva och blivit inspirerad... eller så är det någon som gett min Törnrosa hund en kyss för i dag var Party verkligen vaken. Per hade lagt ut ett sök på sex vilt och dom kom in med fart , truten kom till och med flygande innan Party kom fram. Kaninen som legat som en liten dunkudde i mossan fick också spring i benen ett tag. Men det var roligt att se Party jobba med sån glädje och fart . Sedan gick resten av träningen under mera städade former och vilt och Party kom in samtidigt till mej . Nu var jag ordentligt träningssugen så Disco fick "nosa "lite på alla tvåans moment samt ligga plats med Bravo som tyckte det var helt ok eftersom han fick korv varje gång jag kom tillbaka. Nu vad det bara Leymus kvar som inte fått göra något så han ,två dummis och Party fick följa med ut i skogen. Leymus fick hämta och Party titta på, vi gick ner till sjön också och där fick faktiskt Party hämta två enkelmarkeringar några meter ut. Efter det blev Party så upplivad att han höll på att slå knut på sej själv ! För övrigt har nyårshelgen varit lugn, lördagen var vi i Linköping och träffade förutom Anna-Lena och Daniel även Anna-Lenas familj som kommit ned från Jokkmokk för att fira jul och nyår. Givetvis har även dom hundar , Darco och Antas. Nyårsafton var vi hos vänner , som även dom har hund men faktiskt bara en !!! Nu väntar jag bara på att stormen inte ska bli värre än så här. Ingen mer Gudrun , tack !!Nedan bild på Party och den "levande" truten

 
 
Babbi & Lycka

Babbi & Lycka

2 januari 2007 12:19

Härlig bild på Party & pippin! Nu blev man bra sugen på att plocka fram lite vilt ur frysen!!! Önskar er ett riktigt gott nytt & roligt hundår!
Kram från oss

http://www.nogg.se/flatcoated

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards