Alla inlägg den 22 januari 2009

Av eva - 22 januari 2009 10:48


Oj , redan 14 dagar sedan jag och Disco var på vår "lillsem " i  Skåne.

Tiden springer i väg ! I tisdags tränade Hannah och jag lydnad eller kanske man ska kalla det olydnad ....   Det var knappt ledsyn så dimmigt vad det på appellplan men inte så dimmigt att Disco missade haren på andra sidan diket ! Vi hade lagt våra hundar plats när jag fick syn på haren och vi bestämde att gå i från vårt gömsle tillbaka till våra vovvar.

Då kommer Disco som skjuten ur en kanon och efter haren, Diezel trodde nog det var hopp och lek och satt av efter Disco . Hannah efter  i ett desperat försök att genskjuta Diezel innan han tog diket . Ja , man kan nog kalla det katt och råtta lek !

Jag gjorde det ända jag kunde komma på och det var att stoppa fingrarna i mun och vissla och se  ! Diezel tvärvänder och kommer tillbaka . Disco kom också tillbaka men först efter att gjort en extra lov för att riktigt kolla om haren fanns kvar.  Ja, så var det med den "lydnaden"....


Annars blir det mest lite spårträning just nu. Disco fick gå ett personspår i går och plockade alla pinnar  ! Han surrade i en vinkel men kom tillbaka på spåret igen . Jag hade lagt spåret på en äng och Disco har mycket svårare med "ängsspåren" än vad han har med" skogsspåren".


Party fick gå ett viltspår i dag på morgonen som Per lagt i går em och han gjorde det jättebra . Nosen i hela tiden och återgång och vinklar satt perfekt ,inget surr vid spårslutet heller. Till och med Per som brukar var så kritisk när  han ska "bedöma" våra hundars spårande hade bara lovord för Party idag !


Efter Partys spår tog Per och jag alla vovvar och gick en härlig skogspromenad. Det käns lite vårlikt trots att dimman ligger tät men det är plusgrader och ångar ur marken. Hundarna rasade runt och hade väldans roligt , till och med Leymus försökte springa i kapp med Disco (vilket förstås var dömt att misslyckas) det är bara Diezel som kan ge honom en match där !

Ja, nu känns det helt okej att gå till jobbet efter all utevistelse i dag.

Nedan en bild från i dag :


Ovido - Quiz & Flashcards