Direktlänk till inlägg 2 juli 2007

Lydnadstävling Vimmerby

Av eva - 2 juli 2007 13:22

 Ja så var det dags igen, jag kände mej ganska lugn. Disco har fungerat bra på sista tiden. Klockan 16.00 var det samling, klockan 16.10 la vi i (vi var först ut)lyndnadsklass II plats.  Toppen tyckte jag det här kommer att gå snabbt eftersom de körde klasserna parallellt med två domare.

Vi var tre ekipage i min klass. Båda två av våra medtävlandes hundar lämande platsen och Disco låg ensam kvar  (han såg liten vilsen och ensam ut ). Det är tredje tävlingen i rad som ingen "vill" ligga kvar  brevid Disco och där tycker jag han är duktig som ligger kvar. Han fick inte fullt på platsen för han hade gnytt samt ändrat tyngdpunkt på rumpan så det drogs ner till 7 poäng. Sedan vände de på turordningen och vi som la plats först fick köra programmet sist.  Jag och Disco gick ut ca kl. 20.00 som sista ekipage i hela tävlingen och detta hade Disco väntat på vill jag lova.


Han fick poäng i alla moment utom rutan  men poängen var bedrövliga eftersom han inte höll position (låg före hela tiden), hoppade tillbaka innan kommando vid hoppet, var uppe vid axelhöjd hos mej när han skulle vända och sätta sig fot bl a. Det högsta betyg vi fick var 8 p för helheten (det kan jag inte förstå att vi fick) men domaren tycker nog om hundar med glädje och fart på lydnadsplan och det har Disco så det räcker för en hel brukshundsklubb.

Ja, just nu känns det som om jag har gått bet ordentligt och känner mej inte speciellt sugen på kommande tävlingar, då jag inte vet hur jag ska hantera hans "tävlingsiver" på rätt sätt. Ja, jag får väl ta mej en riktig funderare....

 (Tilläggas ska att Disco och jag vann vår klass ! och det kände mycket konstigt att stiga upp på prispallen och ta emot en massa priser när det gått så dåligt)



 
 
Ingen bild

Helena

2 juli 2007 21:31

Det är så det är med hunderiet, ibland så känns det bara hopplöst. Men sen en dag så bara händer det, precis som i Trisslottsreklamen. Så vi hoppas att det händer på tävlingen i Kalmar. Ses då. /Helena & Vegas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards