Direktlänk till inlägg 9 juli 2007

Lydnadstävling i Kalmar

Av eva - 9 juli 2007 21:46

vad det i går. Hannah hade samling 16.45 och jag 19.30 så jag och Disco var verkligen ute i god tid ! Jag hade knorrat in i det längsta att jag inte kände för att åka men Hannah godtog inte mina ursäkter så det var bara att ge sej iväg. Trots lång väntetid så gick em/kvällen fort. Det var flera stycken som jag skulle hålla tummarna för och titta på så timmarna rann i väg.


Vi var 8 st i min klass och jag drog nr 7 så vid halv nio ca så var det min tur.

Vi hade fullt på platsen så nu hade jag i alla fall en bra början !  I kväll hade vi flyt ,vi blandade höga poäng med riktigt låga och tänka sej det blev  precis ett 1:a pris och pallplacering som nr 3 !  Lisa och Lotus fick sitt efterlängtade 1:a pris i trean och vi fick se Vegas med matte Helena  vinna hela lydnadsklass ett  ! Verkligen roligt ! Efter prisutdelningen så styrde jag och Hannah kosan till Mc D. och köpte varsin plusmeny bara för att vi skulle få ett cocacola glas... tänk vad reklam kan påverka ....


Nu har jag bara en planerad lydnadstävling kvar  och med den tänker jag lämna tvåan för gott och ta sikte mot treans moment, men när det blir någon start där har jag inte en susning om.

 
 
Linda

Linda

9 juli 2007 22:56

Oh vad kul, visst är det roligt med hundar. Har själv 2 stycken..Men båda är nu pensionärer så det blir ingen aktiv träning utan lite allmän träning. Oj vad jag blev sugen på detta med tävling. Önskar dig lycka till i kommande tävling

http://bizzab.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards