Direktlänk till inlägg 15 juli 2007

FRK sommatträff i Markaryd

Av eva - 15 juli 2007 14:50

Per och jag, Anders och Karin gav oss iväg tidigt i lördags morse för att vara med på WT i Markaryd. Jag sov nästan hela vägen dit och kände mej seg när jag klev ur bilen. På samlingen vaknade jag till ordentligt när alla domarna talade om vad de inte ville se /höra hos hundarna. Oj, tänkte jag här blir det inte några höga poäng för mej och Disco. Disco var hetare än het och tyckte att väntetiden mellan stationerna var väldigt onödig. Party däremot var som vanligt tyst , lugn och lite frånvarande.


Det var ca 25 st startande i nkl.

Det var fem stycken stationer : vattenmark, walkup,dirigering med störning, sök   samt en viltstation som var en landdirigering.


Per och Party gjorde en jättebra runda förutom söket och fick 80 poäng totalt av 100p  och kom på delad 5:eplats.


Jag och Disco fick 73 poäng och kom på en 8:e plats, jag är nöjd med poängen men inte hur han var i väntan mellan stationerna.


Här är våra poäng
Party

vattenmark 17 p

Walk up       20 p

Dirigering    19 p

sök              10 p

vilt               14 p


Disco
vattenmark 17 p

Walk up       16 p

Dirigering      8 p

sök               14 p

vilt                19 p

 Party och Discos mamma Inca  gjorde tillsammans med Karin  en jättebra

insats och vi kunde stolta konstatera att det räckte till en 3:e plats i elitklass.

Sedan gjorde jag som på ditfärden  , sov nästan hela vägen hem ....

Tur att Per helst vill köra själv !

Några bilder från dagen :

 
 
Babbi & Lycka

Babbi & Lycka

15 juli 2007 22:01

~~~STORT GRATTIS~~~Till både finfina WT-poäng, och 1:a priset i lydnad!!! I dag jobbade jag min sista dag, nu är det SEMESTER i % veckor!!! Ses vi på FM? Lycka har inte börjat löpa(trodde att hon skulle göra det i juni), men jag hoppas på att det blir start. Sen kanske, kanske vi vågar oss ut i ÖKl i höst... Ha det så jättebra! Kram från oss1

http://www.nogg.se/flatcoated

 
Ingen bild

Babbi igen

15 juli 2007 22:02

Oj...gick visst lite fort...5 veckors semester ska det ju vara!

 
Ingen bild

Anna-Lena

15 juli 2007 22:58

GRATTIS till de SUPER fina resultaten. Ni gjorde verkligen ett toppenjobb och Eva det dommaren inte ser mår hon/han inte dåligt av. :) Kram och klappa de duktiga bröderna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards