Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av eva - 26 augusti 2007 19:07

Disco har gjort sitt första "svampbeslag" !  Per och Party har åkt ut på andjakt och jag tog med mej Disco för lite apporteringsträning i skogen. På hemväg så hittade jag två kantareller och döm om min förvåning när Disco plötsligt började göra närsök utanför stigen där vi gick.  Han hitatde svamp ! Först trodde jag bara det var en tillfällighet men så hittade han på två ställen till och på ett av ställena så fick jag lyfta på mossan för att själv hitta dem. Det bästa av allt är att han inte äter som som Leymus och Diezel utan bara nosar på dem. Nu gäller det att fortsätta uppmuntra honom !

Här är bildbeviset :

Mina två svampar till vänster och Discos svampar till höger !

Av eva - 26 augusti 2007 15:38

men semestern har tagit slut nu. Jag var inne och gästspelade 2 dagar förra veckan på jobbet så det känns inte så konstigt att ställa klockan i morgon bitti.

I onsdags kopplade vi på husvagnen, stuvade in våra fyra "pojkar" i bilen och åkte till Öland för lite stillsam avkoppling. Turisterna har flytt Öland och vi hade hav och stränder nästan för oss själva. Toppen !

Vid fredag lunch blev det hemfärd och väntan på att Daniel och Anna-Lena med "markattorna" skulle komma , de har en bit att köra nu sedan de flyttat till Sundsvall. Anna-Lena , Hannah och jag hann med ett lydnadspass, Disco kändes  ringrostig , det var ett tag sedan jag tränade lydnad. Blir nog igen start i "trean" i höst för vår del.

Här lite bilder från de sista semesterdagarna.


Ovido - Quiz & Flashcards