Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Ola Salo och mer där till

Av eva - 11 januari 2009 12:04


I torsdags åkte jag och Disco till "kennelmor" Karin i Malmö.

Tåg fick bli vårt ressätt och inte mig emot  (inte Disco heller, det verkar lugnande på honom och han ligger mest och halvsover).

Hos Karin däremot hade Disco svårt att komma till ro. Han som inte brytt sig om tikar förut fick plötsligt ett nyvaknat intresse för det motsatta könet och prövade mitt tålamod rejält. Men vår vistelse där var inte tänkt som en "innevistelse" utan vi skulle vara ute med våra vovvar på dagarna.


På fredagen åkte vi till Skanör/Falsterbo (näset som går ut i havet) .

Det är så underbart vackert där , hav och vidsträckt strand så långt ögat kan nå , så olikt vår steniga kust här på ostkusten !

Där mötte Fox upp med sina hundar och så fick alla våra vovvar rasa runt.

Disco sprang konstant och sprang han inte på land så var han ute i havet och simmade. Vi åt lunch på ett jättemysigt litet matställe och sedan fortsatte vi vandra runt på stränderna.

När vi kom hem vad det dags för duschen och sedan skjutsade Anders in oss till Malmö och till Ola Salo ! Karin hade ägnat veckan åt att försöka få tag i biljetter till musikalen Jesus Christ Superstar med Ola Salo och hon lyckades ! Föreställningen var helt kanon , timmarna bar försvann iväg !


Lördag fm åkte vi ut till ett friluftområde för att rasta och träna litegrann.

Karin hade med sig sin unghund Mecka, en liten pärla som jag försökte

byta Disco mot men Karin avböjde vänligt men bestämt.

Nu var Discos och min "utflykt" söder ut snart till ända och Disco var rejält trött när Karin lämnade oss på perrongen. Någon gång tar väl bränslet slut även på honom.... Ja, som ni nog förstår så har jag haft en jättetrevlig vistelse i Skåne hos Karin och Anders.

Nästa gång jag tar tåget söder ut lämnar jag Disco hemma och sitter kvar på tåget till Köpenhamn ( teater och musikalutbudet  lockar oss över sundet ..)

Tack för att jag fick sova ut hos er och att min hund fick" rasa ut "  !


 
 
Ingen bild

Judas

12 januari 2009 19:09

Du får allt hoppa av tåget i Malmö för du vill väl inte missa sånglektionen!

 
Ingen bild

Den nya Maria Magdalena

12 januari 2009 21:17

Nej de vill jag inte missa !
Duetterna måste ju sitta till vårens föreställningar !

 
Sigge

Sigge

20 januari 2009 18:58

Vilken tur med öppet vatten.
Här ligger onödiga isen och hindrar alla mina bad.

http://www.geocities.com/siggesvamphund

 
Reneth

Reneth

22 januari 2009 00:39

Hittade härlig berättelse om kvällens träning i Hannahs blogg tänkte kolla vad du tyckte också. Här är det spännande Iddi ska snart valpa..

http://www.svenssonstassavtryck.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 17 april 2010 12:41

Bloggen Boysen finns numera på denna plats :http://eklundhshundar.cybersajt.com/ ...

Av eva - 14 december 2009 16:27


  Ja, vi har varit ute och rest  igen. Den här gången till Daniel och Anna-lena och "tjejerna" i Sundsvall.  Vi firade lite jul i förskott. Anna-lena , jag och Anita var även ambitiösa och tränade våra hundar. Hundarna fick gå ett sök i en slalomba...

Av eva - 7 december 2009 17:02

Ja, det har vi haft! Vi, Per och jag samt Party och Disco åkte till Mariestad i helgen för att hälsa på familjen Johansson. Leymus fick vara hos Hannah och Diezel och liva upp deras tillvaro lite. Leymus lyckades med konststycket att vifta ut ett gla...

Av eva - 22 november 2009 13:03

Vi ( Jag och Disco) gjorde en utflykt från vår grå vardag och tog tåget till Skåne och till Karin och Anders i torsdags.( Höll på att hamna i Danmark för dörrarna till tågvagnen gick inte upp när jag skule ut ! Vi skulle av på den sista hpl innan tåg...

Av eva - 6 november 2009 10:42


i lydnadsträningen har jag fått. Har  börjat med target i rutan. Disco snappade direkt, så nu är det plan B som gäller.Ska jag klippa ned platslocket eller ta bort det helt? får funderar på det.Funderar ocskå på target till inkallade med ställande oc...

Ovido - Quiz & Flashcards